Informacje dla Przedsiębiorców – zmiany w e-Doręczeniach od 1 lipca 2025 r.

Jeśli masz wpis do CEIDG i nie masz adresu do e-Doręczeń, od 1 lipca 2025 roku musisz go założyć przy okazji aktualizacji danych w CEIDG wypełniając formularz „CEIDG-1 Wniosek do Centralnej Ewidencji” w sekcji „22. Adres do e-Doręczeń” (nie dotyczy wniosku o wykreślenie działalności).

Przykłady
Firma została zarejestrowana w CEIDG 1 stycznia 2016 roku. Przedsiębiorca wie, że musi założyć adres do e-Doręczeń najpóźniej do 30 września 2026 roku. Może to zrobić składając wniosek o zmianę wpisu w CEIDG lub wniosek o założenie skrzynki do e-Doręczeń.

Przedsiębiorca zarejestrował działalność gospodarczą w CEIDG 1 października 2023 roku. Początkowo postanowił poczekać z założeniem adresu do e-Doręczeń dla swojej firmy do 2026 roku. Jednak w sierpniu 2025 roku musiał zmienić swój wpis w CEIDG. W związku z tym, we wniosku o zmianę wpisu, musi podać dane do założenia adresu do e-Doręczeń.

Przedsiębiorca zakładał firmę 31 stycznia 2025 roku. Dane do utworzenia adresu do e-Doręczeń musiał podać we wniosku o rejestrację działalności gospodarczej w CEIDG, czyli 31 stycznia 2025 roku.

Ważne! Po złożeniu wniosku i utworzeniu adresu do e-Doręczeń należy aktywować skrzynkę. Można to zrobić logując się na biznes.gov.pl

Sprawdź, czym są e-Doręczenia i jak je wdrożyć w swojej firmie: https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/004495