Deklaracja dostępności

Nazwa podmiotu publicznego

Urząd Gminy Milejów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://milejow.pl/.

Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: .

Data ostatniej istotnej aktualizacji: .

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Mariola Dziurka — mejlowo sekretariat@milejow.pl lub telefonicznie 0814787610.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych - zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
  • Na stronie nie zapewniono alternatywy dla treści nietekstowej,
  • Na stronie nie zapewniono alternatywy dla treści nietekstowej,
  • Na stronie zamieszczono dokumenty jako skan wersji papierowych,
  • Dla informacji brak właściwej relacji,
  • Strona używa grafik aby przedstawić tekst,
  • W przypadku automatycznie aktualizowanej treści nie zostały wdrożone rozwiązania pozwalające na pauzę, zatrzymanie lub ukrywanie,
  • Linki prowadzące do dokumentów do pobrania nie zawierają w swojej treści informacji o formacie,
  • Na stronie brak możliwości zlokalizowania podstron na wiele sposobów.

Niedostępne treści

Wyłączenia:

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • niektóre materiały zostały wytworzone przez podmioty zewnętrzne.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

Oświadczenie sporządzono dnia: .

Data ostatniego przeglądu deklaracji: .

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny ITLU Sp. Z o.o. ul. Nałęczowska 51A, 20-701 Lublin.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Dokumenty

Na stronach gminy znajduje się wiele plików do pobrania. Większość z nich pochodzi z zasobów wewnętrznych. Może się zdarzyć, że nie wszystkie pliki będą w pełni dostępne, np. może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do tabel i grafik.

Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.

Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.

W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.

Pozostałe informacje

INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH

  • Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
  • Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i porządkującej funkcji nagłówków.
  • W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB.
  • Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie.
  • Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
  • Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
  • Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób, które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.

W najwyżej na stronie umiejscowionym menu znajdują się pomocne opcje:

  • „Wersja kontrastowa”
  • „Wersja tekstowa”
  • „Powiększanie i pomniejszanie czcionki”
  • „Wersja czytana – lektor”
  • „Wersja językowa”
KONTRAST

Kontrast kolorystyczny elementów przekazujących treści ma stosunek jasności tekstu do tła co najmniej 4,5 do 1.

ZMIANA ROZMIARU STRONY

Przeglądarki internetowe za pomocą skrótów klawiaturowych lub odpowiednich ustawień umożliwiają powiększenie serwisu. Jest to szczególnie pomocne dla osób z wadą wzroku. Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:

FIREFOX, CHROME, INTERNET EXPLORER
  • [CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
  • [CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok
OPERA
  • [SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok
  • [-] aby pomniejszyć widok

OPISY ALTERNATYWNE GRAFIK I ZDJĘĆ

W serwisie Urząd Gminy Milejów pamiętamy, aby do grafik i zdjęć, prezentujących istotne informacje, dodać opisy alternatywne. Ponadto przyciski i pola formularzy są właściwie opisane.

Dostępność architektoniczna

Wejście do obiektu i otoczenie budynku: Budynek: Urząd Gminy w Milejów, ul. Partyzancka 13a, 21-020 Milejów Do budynku prowadzi 1 wejście, główne od strony ulicy. Do wejścia prowadzą: schody oraz pochylnia dla wózków znajdujący się przy schodach. Otoczenie budynku umożliwia użytkownikom ze szczególnymi potrzebami dotarcie do niego. Miejsca parkingowe są zlokalizowane bezpośrednio przy wejściach do obiektu. Odpowiednio oznaczone jest miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej przed wejściem do budynku i umożliwia osobie jeżdżącej na wózku zjechanie do niego. Strefa wejścia umożliwia poruszaniu się, posiada szeroki chodniki i schody. Przed budynkiem znajduje się szeroka pochylnia. Drzwi wejściowe do obiektu są szerokie, szklane, otwierane, mają kontrastujące pasy na wysokości wzroku osoby dorosłej oraz osoby niskiej, poruszającej się na wózku (lub dziecka). Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek posiada parter, I i II piętro. Na piętra prowadzą schody z poręczą. Hol wejściowy jest wygodny dla użytkowników. Po jednej stronie znajduje się strefa przeznaczona do oczekiwania. Strefa komunikacyjna nie ma przeszkód i umożliwia wygodne przemieszczanie się osób. Światło jest rozproszone. W strefie swobodnie mogą przebywać osoby na wózkach. Użytkownik może być obsłużony zarówno na stojąco jak i na siedząco. W holu nie występują zbędne elementy informacyjne. Na korytarzach w budynku drzwi oraz krawędzie styku ścian i podłogi są oznaczone. Miejsca oczekiwania są zlokalizowane we wnękach jak i wzdłuż korytarzy – znajdujące się w nich meble nie stanowią potencjalnych "potykaczy”. Światło jest rozproszone i równomiernie oświetla korytarze – bez tworzenia ostrych cieni. Kolory ścian i podłóg są stonowane. Nie ma refleksów świetlnych oraz kontrastowych wzorów, nie ma szklanych przegród ani połyskujących posadzek. Kondygnacje są oznaczone w widoczny i kontrastowy sposób. Początek i koniec biegu schodów oznaczony jest kontrastową taśmą na poziomie parterui piętra. Drzwi do pomieszczeń są oznaczone cyframi i napisami. Prawidłowo i czytelnie oznakowane są kierunki do poszczególnych pomieszczeń. Informacje umieszczone na tablicach ogłoszeń są w pełni czytelne i widoczne z pozycji stojącej i siedzącej. W pokonywaniu barier w Urzędzie Gminy Milejów bezpośrednio pomagają pracownicy Urzędu Gminy Milejów udzielając wszelkiej niezbędnej pomocy i niezbędnych informacji. Pracownik po zdefiniowaniu potrzeb osoby niepełnosprawnej realizuje je bądź zawiadamia merytorycznego pracownika Urzędu, który prowadzi dalszą obsługę osoby niepełnosprawnej i służy pomocą w opuszczeniu budynku Urzędu. Powyższe zasady mają zastosowanie do obsługi osób niepełnosprawnych, osóba z ograniczeniem zdolności ruchowej, a w uzasadnionych przypadkach również innych osób, które zgłaszają taką potrzebę. Osoby niesłyszące i doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się mogą skorzystać z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Urzędzie. Podstawą do zapewnienia usług tłumacza migowego jest dokonanie zgłoszenia do Urzędu. Zgłoszenie powinno być dokonane co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem wizyty w Urzędzie na: adres e-mail: sekretariat@milejow.pl , telefonicznie na nr 814787610. Zgłoszenia można również dokonać drogą pocztową na adres: Urząd Gminy Milejów, ul. Partyzancka 13a, 21-020 Milejów. Budynek Urzędu Gminy Milejów w celu zapewnienia dostępności dla potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami w urzędzie oraz jednostkach organizacyjnych stosownie do udzielonych rekomendacji poaudytowych jakie zostały przeprowadzone, zostały uwzględnione w projekcie budowalnym w celu dostosowania pomieszczeń i kondygnacji budynku urzędu Gminy Milejów.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna